Voor toeristen wordt Holland nu Netherlands

Gepubliceerd op 8 november 2019 18:37

Nederland en het Koninkrijk der Nederlanden zijn vanaf 1 januari 2020 internationaal te herkennen aan dit nieuw logo. Het beeldmerk vervangt het tot nu toe veel gebruikte ‘tulpje Holland’ van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). De nieuwe stijl vloeit voort uit de strategie die is ontwikkeld om nog duidelijker te laten zien wat heel Nederland te bieden heeft. Ministeries, ambassades en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland gaan het vanaf januari gebruiken. Dat geldt ook voor topsectoren, universiteiten en hogescholen, steden, sportbonden en andere overheids- of particuliere organisaties die in een project samenwerken met de rijksoverheid. Het logo kan bij conferenties en handelsmissies, op paviljoens bij internationale beurzen en bij tal van andere gelegenheden in verschillende combinaties worden ingezet. Achter het NL-logo kan ook ‘Kingdom of the Netherlands’ worden geplaatst, bijvoorbeeld als er iets samen met de Caribische landsdelen wordt gedaan.


 »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.